Siirry suoraan sisältöön

Kauppa käy vai käykö?

Miten viestiä asiakkaille ja uusille potentiaalisille asiakkaille riittävän selkeästi, mutta myös houkuttelevasti? Miten varmistaa kaupan kotiuttaminen ja asiakkaiden haltuunotto omaan myyntiputkeen? Tuttuja pohdintoja monelle myynti-, markkinointi- ja toimitusjohtajalle.

Asiantuntija ja diginatiivi

Enää ei riitä, että on vikkeläkinttuisia myyntipäälliköitä juoksemassa baanalla, pitää olla myös digitaalinen maailma haltuun otettuna. Yritysten osaamistarve on nykyään laaja. Sen lisäksi, että on oman liiketoiminta-alueen huippuosaaja, tulee olla myös taitava markkinoija ja erinomainen myyjä, joka pystyy tekemään tämän kaiken hallitusti, hyvän asiakaskokemuksen huomioiden.

Vahvistusta kumppanista

Jos taitoa ja kykyä on, niin löytyykö myös aikaa myynnin tehostamiseen verkossa? Jos tuli tunne, että apu on tarpeen, niin virtuaalinen käsi pystyyn! Meillä on ratkaisu.

1. Myynnillinen Chat -palvelu

Markkinointi saa potentiaalisen asiakkaan astumaan eteisaulaasi = verkkosivuille. Otat varmasti hänet vastaan avosylin, on mietitty miltä aulassa näyttää ja mikä on ensivaikutelma. Jätätkö sen jälkeen mahdollisen asiakkaan yksin aulaan vai haluatko, että hänet ohjataan ja opastetaan oikeaan päämäärään?

Aina ei omatoimisuus tai hyvätkään ohjekyltit riitä vaan tarvitaan ystävällinen ja opastava käsi tekemään ratkaiseva siirto kohti kassaa. Tätä me kutsumme myynnilliseksi chat-palveluksi, jossa Moment Makerimme tehtävä on varmistaa kuuman liidin päätyminen myyntiryhmäänne.

2. Chat + puhelin -> tehokas kombo

Myyjä saa halutessaan kalenterin täyteen tapaamisista – tai ainakin pitäisi saada. Mutta millaiseen tapaamiseen kannattaa ”hukata” aikaa?

Parhaimmillaan tapaaminen on sovittu kartoituksen yhteydessä, selvitetty asiakkaan tarve ja jopa luotu mielenkiinto, joka on tarpeen synnyttänyt. Kylmästä liidistä luodaan siis kuuma tai ainakin lämpöinen liidi.

Tähän kun lisätään puhelinmyynnin ammattilaisen soitto asiakkaalle, saadaan aikaan tarvekartoitettu tapaaminen. Voimme siis liittää chatin ja puhelinkontaktoinnin, jolloin siitä liidistä tulee kesähelteisen kuuma!

3. Somesta asiakkaaksi

Sosiaalinen media, tuo loputon aarreaitta! Tiedätkö, paljonko potentiaalisia asiakkaitasi somessa liikkuu? Määrä on valtava.

Asiakkaasi elää verkossa, kertoo kokemuksistaan ja se kokemus saattaa olla juuri yrityksesi tuotteeseen tai saatuun palveluun liittyvä. Se voi herättää vihastusta tai toisinaan jopa ihastusta! Ole paikalla ja ota haltuun tilanne, joka vaatii reagointia ja läsnäoloa. Parhaiten tämä tapahtuu omissa some-kanavissasi! Anna meidän auttaa tässäkin, varmistetaan asiakaspalvelusi verkossa, tuetaan myyntiä ja autetaan asiakasta siellä, missä asiakkaasi nykyään liikkuu – verkossa.

Tuloksellisia kohtaamisia!

Kirjoitus löytyy myös täältä Moment Groupin sivuilta