Hullut Päivät – tuo keltainen krääsähelvetti. Melkoista vastapainoa kaikelle asiakaspalvelu- ja asiakaskokemus-hypetykselle. Mitä Hullut Päivät -formaatti on tehnyt oikein, kun on saanut tämänkaltaisen ihmisvaelluksen aikaan, tungeksimaan hirveään ruuhkaan ja taistelemaan viime kauden jäämistöstä pienellä alennuksella. Väkeä, tuskaa, raivoa, hikeä ja helvetillisiä jonoja. Väittäisin, että jokaisen ruokaostoksia perjantaina shoppailevan painajainen. Mutta hei, asiakaskokemus tuokin, ja vielä niin, että ihmiset haluavat keskellä aamua jonottaa pääsevänsä sisään rynnimään hyllyjen ja krääsälaatikoidan väliin! Ja hei, mikä huipuinta – vain harvat ja valitut pääsevät ensimmäiset joukossa sisään hullun myllyyn! Kai se vaan on niin, että himoshoppaajat tyydyttävät tarpeensa saadessaan tavaraa ”halvalla” – ja sitä on paljon! Ja siitä joutuu taistelemaan, että saa juuri sen oikean aarteen itselleen, puhumattakaan siitä, että löydät oikean koon. Voittajanahan sieltä takuulla selviää vain aniharva..
Eroaako Hullut Päivät verkkokauppa normaalista päivästä? Tökkiikö verkko, jumittaa? Eikö tuotteita saa ostettua ellei ole tosi nopea? Löydätkö chat-myyjää mistään – jonotatko? Hmmm.. En tiedä, pitänee testata. Onko Hullut Päivät myös verkossa nimensä mukaisesti Hullut?
Kivijalkamyymälässä pitäydyn mieluummin vähän seesteisemmissä tunnelmissa. Maksan vaikka sitten sen muutaman euron enemmän ja teen ostokseni pienemmistä liikkeistä ilman valtavaa kansanvaellusta, saaden toivottavasti ystävällistä ja ei-stressaantunutta asiakaspalvelua. En kaipaa Hassuun Keltaiseen Hattuun pukeutuneen myyjän kireää, ahdistunutta ilmettä tai tiuskasua kaiken sen ruuhkan ja paniikin keskellä. En todellakaan kaipaa jonottamista, tavaroiden käsistä repimistä enkä sitä kerrassaan Hullua menoa. Kaipaan ihan toisenlaista asiakaskokemusta – olisiko se sitten Seesteiset Päivät.
No niin, tunnustinhan tässä senkin, että kyllä – olen minäkin käynyt Hulluilla Päivillä.