Muutos yllätti käyttäjän

Verottaja, joka on tunnettu jäyhänä, kankeana, vanhanaikaisena ja vaikeana kumppanina. Ei paljon vitsailla eikä heitetä huulta silloin, kun verottajan kanssa asioidaan. Pikemminkin jopa pelätään mitä asiointi tuo tullessaan. Tälläinen mielikuva meillä suomalaisilla keskimäärin taitaa olla. Mielenkiintoista olisi tarkastella tätä näkökulmaa vaikkapa viiden vuoden kuluttua. Onko asiakaskokemuksemme muuttunut, vaikka oman alansa asiantuntijuus säilyykin?

Miten niin, ajattelette. Kerron faktoin, jotka poimin internetin ihmeellisestä maailmasta:

  • illa tänään vuosipäivä! Avasimme 9.4.2015, heinäkuun kiinni. 12 kk saldo: n. 200 000 chattia.

rauma.fi

  • Verohallinnon Verorekka starttaa 16.4. jo toista kertaa kiertueelle ja parkkeeraa ensimmäiseksi Helsingin ytimeen Narinkkatorille. Sen jälkeen vuorossa on kaikkiaan 19 kaupunkia. Kiertueen aikana verohallintolaiset auttavat verkkopalvelun käytössä ja vastaavat veroilmoitusta koskeviin kysymyksiin.

Ja lisätään vielä Verona-blogikin: https://veroblogit.com/blogista/

 Tämä oli vain pieni otanta. En voi muuta sanoa, kuin että olen hämmentynyt “löydöksestäni” – onnea Verottaja, olette tehneet hienoa muutostyötä kohti entistä inhimillisempää, miellyttävämpää ja helposti tavoiteltaa sekä kontaktoitavaa tahoa! Melkoinen profiilin nostomatka! Tästä voi ottaa moni muukin taho esimerkkiä.

Ainoa pienen pieni epäilyksen häivä jää siitä, onko verottaja verkossa ja toimistossa sama verottaja – inhimillinen, miellyttävä ja helposti tavoiteltava sekä kontaktoitava. Vai onko meille syntynyt kaksi asiakaskokemukseltaan erilaista verottajaa?

Advertisements

2 thoughts on “Muutos yllätti käyttäjän

  1. Suomessahan on maailman tehokkain verohallinto. Verohallinnon tehtävänähän on kerätä verot, ei päättää niistä. Iloitkaamme tästä faktasta. Alla hieman lisää:

    Olin muuten myös digitalisoitumassa eilen ‘isolla kirkolla’, hyvä päivä!

    Liked by 1 person

Comments are closed.