Asiakas äänestää jaloillaan

Kesäloma alkaa olla loppusuoralla. Mikä ihana kuukausi, ihminen tarvitsee lepoa, rauhaa ja kiireettömyyttä. Ja kaiken tämän jälkeen, olen jo muutaman päivän tuntenut sisälläni pientä kihelmöintiä – töihin kaipuuta! Niin se vaan menee. Ja ihana arki koittaa!

Kesälomalla tuli tehtyä iso muutos. Olimme hankkimassa yhtä pienehköä sijoitusasuntoa, johon tarvitsimme myös lainaa. Otin yhteyttä meitä pitkän ajan palvelleeseen pankkiin ilmoittaen, että tarve olisi ns akuutti, kun mieluinen ostokohde oli juuri osunut kohdalle enkä uskonut sen pitkään olevan kaupan. Ja mitä vastaa pitkäaikainen kumppanimme, se jolle olemme kaikkien näiden vuosien ajan kiltisti maksaneet jokaikisen lyhennyksen ajallaan… Vastattiin, että nyt on kuule heinäkuu ja lomakuukausi, että katsellaan elokuun alussa sitten uudemman kerran. Yritin vielä kertoa, että olisi hieman kiire ja tuttuja pankkiasiakkaita ja huolellisesti hoidettu aina kaikki ajallaan jne. Mutta ei – elokuussa, adios!

Adios, todellakin! Asiakkaan aikakausi, äänestin jaloillani. Otin samantien yhteyttä toisaalle, sain henkilökohtaisen lainaneuvotteluajan samalle viikolle, käynnin jälkeen samana päivänä tuli vielä kilpailukykyiset lainatarjoukset ja päätös syntyi nopeasti. Äkkiseltään laskettuna noin viidentoistavuoden asiakkuus päättyi ja meidän perheen raha- sekä vakuutusasiat siirtyivät toisaalle. Olisin voinut ajatella, että siirtoon olisi liittynyt jotain haikeutta, mutta ei – ei mitään tunteita.

Nykypäivänä ei ole varaa sanoa asiakkaalle “ei ehdi”. Se on lopun alkua, jos niin teet. Asiakkaan tilanteen ymmärtäminen, arvostus ja ratkaisun tarjoaminen on elinehto meille kaikille! Se onkin hyvä pitää kirkkaana mielessä, kun taas arki ja työkiireet koittavat. On asiakkaan aikakausi ja siiheen huutoon tulee vastata parhaalla mahdollisella osaamisella, resursseilla ja mikä tärkeintä Oikealla Tahtotilalla!

Aurinkoista loppukesää – nautitaan siitä arjenkin alkaessa!

Advertisements