Tuntuu kerrassaan hyvältä kuulla asiakkaalta aitoa positiivista palautetta oman henkilökunnan toiminnasta ja asiantuntevuudesta. Se lämmittää mieltä ja sillä on merkitystä. Ja mikä parasta, kun sen saa kertoa eteenpäin heille joille kiitos oikeasti kuuluu! Hienoja hetkiä, pieniä yksittäisiä asioita, mutta merkitys suuri.
Positiivinen palaute asiakasrajapinnastakaan ei ole joka päiväistä, niinkuin me tiedetään jokainen omasta kokemuksesta. Herkemmin sitä avaa moni suunsa silloin kun asiat menevät mönkään, oli kyse sitten mistä tahansa elämän osa-alueesta. Kun asiat sujuvat, ei ole tarpeen reagoida. Tämäkin on aivan loogista ja tavanomaista, näin me toimitaan ja toki tätä kautta myös parannetaan, parannutaan ja kehitetään!
Pienellä positiivisella huomiolla voi olla iso merkitys kuulijalle, miksei myös antajalle. Positiiviset sanat eivät kulu, niitä voisi kuitenkin jakaa runsaammin elämän eri hetkissä. Sellaisella ei saa ainakaan mitään rikki saati tilannetta huonommaksi. Niitä voi myös opetella vastaanottamaan vähättelemättä tai nolostumatta. Taitolaji sekä antaminen että saaminen.
Positiivista viikonloppua jokaiselle!