Ilokseni olen huomannut, että Moment Groupin synty ja tarina on herättänyt kiinnostusta monella eri suunnalla. Olemme saaneet erityisesti verkossa hyvin ”palstatilaa” ja huomiota. Sehän on nykyisinkin niin kovin tärkeätä yritysmaailmassa, näkyvyys.
Iisalmessa ja Pieksämäellä olemme luonnollisestikin paikkakunnille iso työllistäjä ja kiitos siitä paikallisille uutiskanaville ja lehdille – huomioitte muutoksen ja halusitte myös tulla paikanpäälle haastattelemaan ja tunnelmia kysymään meidän omilta työntekijöiltä. Se on hieno ele ja tärkeä asia, näkyvyys jälleen kerran. Nostettiin esiin nimenomaan paikallisia ihmisiä paikallisessa lehdessä. Arvostan!
Mitä tekee Tampereen valtalehti Aamulehti. Ei mitään. On varsin ymmärrettävää, että kotipaikkakuntanaan Tamperetta pitävä alle kymmenen miljoonan euron yhtiö, joka työllistää reilut pari sataa henkilöä, ei herätä positiivisella uutisoinnillaan mitään mielenkiintoa. Työllistäminen, työn tarjoaminen ja uuden kasvun luonti ei ylitä uutiskynnystä. Meidän uusi lähestymistapamme perinteiseen contact center -alaan, nimimuutoksemme ja kahden yhtiön liiketoimintojen yhdistäminen ei herätä mitään tuntemuksia näinkin ison lehden toimituksessa. Maailma ja Pirkanmaa on täynnä toinen toistaan mielenkiintoisempia uutisoitavia ja luettavia asioita. Ymmärrän.
Voisin silti tehdä villin veikkauksen, josta minulla on kyllä aiemmilta vuosilta kokemusta. Entäpä jos olisin uutisoinut yt-neuvotteluiden aloittamisesta? Onko tunti vai kaksi, kun saisin toimittajalta puhelinsoiton. Ymmärrän.
Turhaa tässä mielensäpahoittajaksi on ryhtyä, kunhan nyt kerron miten asian koin. Tietyllä tapaa olen pahoillani Pirkanmaan puolesta, että yritykset ja yrittäjyys sekä niiden kasvuhalukkuus ei kiinnosta. Sellaista se on. Ja ei muutakuin eteenpäin sanoi se paikallinenkin mummo lumessa!