Ja nyt lähtee voittava tarjous

Mä opettelin tänään miten voitan jatkossa kaikki tekemäni tarjoukset – beware kilpailijat! Helpot niksit, kerron teillekin koska kilpailuhan on mukavampaa, kun lähdetään tasaviivalta liikkeelle. Etumatkat ja helpotukset on luusereille..

(Ja ehkä ihan vähän käytän muistiona itselleni. Kiitos Trainer’s Houselle hyvästä webinaarista) :

  1. Ihan ekaksi pidän huolta, että tarinoin asiakkaan tilanteesta ja tuon siihen mieluusti vaikka dataa – todellakin keskimäärin onnistuminen on todennäköisempää, jos data on oikeaa. Ja varon jauhamasta vain omaa kivaa omasta hyvyydestäni. Vaikka niin olisin luullut, että musta ja meistähän ne haluaa vaan kuulla..
  2. Kuulema löytyy ihan faktaa, että jos pitäydytään 65% asiakkaan asioissa ja maksimissaan 35% oman hännän nostossa, olisi paremmat mahkut voittaa. Hitsiläinen, taidan todellakin kokeilla – enkä kehtaa katsoa tätä silmällä pitäen aiempia tarjouksiani…
  3. Toistetaan nyt vielä samaa laulua, että blondimpikin ymmärtää – lopeta oman asian meuhkaaminen ja tuo esiin aitoja onnistumisia. Referenssejä napakasti ja OIKEITA refejä – ei vanhoja logoja tai vanhoja asiakkuuksia. Mikä parasta vaikka videomuodossa – jotkut sanovat, että ihan face2facekin voisi uuden potentiaalisen ja nykyasiakkaan yhyttää keskustelemaan asioista.. Oho, eikai!?
  4. Ja kuulemma pitäisi lyhentää sanomaa. Tiivistetty olisi parempi kuin romaani. Vaikka tykkäisinkin kirjoittaa…
  5. Erottaudu – paljon puhuttu WOW, VAU, OHO jää takuulla muistiin paremmin kuin se… ööö -mikä sen yhtiön nimi nyt oli – mikä se myyjä nyt olikaan – öö..se joka tuli sillä punaisella Audilla..
  6. Hinnasta – en sitten enää jatkossa boldaa enkä suurenna fonttikokoa. Laitan sen kyllä näkyviin, mutta en tosiaankaan korosta. Vaikka kuinka “asiakas haluaa nähdä sen hinnan” – jep, ei sitä käskettykään jättää pois. Asiakas haluaa nähdä hyödyt, ratkaisun tuomat hyödyt, tuotto-odotuksen – ei herran jestas boldattua hintaa! Hinta sitten vain kulkee mukana, kun on kaupallisesta bisneksestä kuitenkin kyse.
  7. Ja sitten pitäisi olla niitä sormenjälkiä tarjouksessa. Hitsi, loistavaa – mitä enemmän saat ostajaltakin tietoa, haastatella asiantuntijoita – päättäjiä – sehän ei voi olla huono idea. Joskus kyllä ajatellut, että mitä useampi lusikka sopassa, sen monimutkaisempi juttu – mutta taidankin olla väärässä siltä osin.
  8. Ja mieti, millä sivulla tarjouksesi lopulta myyt. Joryn kokous, kiireinen ja aikataulutettu kokous, jossa päätös tehdään. Luetaanko koko opus läpi? Tuskin! Mieti mikä sivu on esillä päätöksen aikaan ja mitä siinä sivulla pitää olla! Aika iso merkitys.
  9. Never ever -sääntö; päätöstä ei pyydetä ekalla versiolla. Piste.
  10. Final countdown; pelkkä paperi ei myy. Mene iholle kiinni! Tai ole nyt ainakin aktiivinen ja mene ostoprosessiin kiinni.

 

Kai se on vähän niin kuin shakin peluuta – jos olet koko ajan hereillä, aktiivinen ja yhden siirron edellä vastapuolta, voit selvitä voittajana!

Advertisements