Epävarmuus luo pelkoa

Elämme mielenkiintoisia aikoja, jälleen kerran. Muutoksessa on aina paljon pelkoa, epävarmuutta, mutta samalla siinä pitäisi jokaisen nähdä ennenkaikkea mahdollisuuksia. Sanotaan, että muutos on ainoa, joka on pysyvää. Hitsi, se on niin totta! Jos pysähtyy, ei kehity, ei muutu – alkaa muumioitua, hidastua ja kuolee lopulta pois. Uskokaa, sekin on niin totta.

Muutoksen draivereita on paljon, tällä kertaa päällimäisenä pyörii mielessä robotiikka asiakaspalvelussa. Mikä mieletön mahdollisuus meille onkaan avautunut! Ja kyllä, ymmärrän erittäin hyvin myös sen pelon, joka tämän aihealueen ympärillä pyörii. Pelolle ei voi antaa valtaa, se pysäyttää, se hidastaa, se estää kehittymisen. Mistä pelko syntyy? Epävarmuudesta, tiedon puutteesta. Epävarmuudesta mitä tapahtuu itselle, mitä tapahtuu omalle työpaikalle ja työtehtävälle – olenko enää minkään arvoinen. Koska muutoksen lopputuloksesta ei ole faktista tietoa. Silloin on vaikea nähdä kehän ulkopuolelle, innostua kustannustehokkaammasta tavasta tehdä töitä, innostua laadukkaammasta asiakaskokemuksesta, innostua muutoksen tuomista mahdollisuuksista.

Haluaisin viestiä asiasta niinpäin, että epävarmuutta on se, jos EMME pysy kehityksen vauhdissa, jos emme pysty tulevaisuudessa tuottamaan entistäkin monipuolisempaa, laadukkaampaa ja kustannustehokkaampaa hienojen asiakasbrändiemme vaatimusten mukaista palvelua. Silloin jäämme jalkoihin, silloin olemme todellisessa vaarassa menettää työmme. Yrityksenä Me Olemme vahvasti valinneet reitin, jossa kehitymme, kehitämme ja tulemme paremmaksi. Ei vain henkilökohtaamisen osaamisen tai esimiestyön kautta vaan myös teknologian, automatiikan, robotiikan voimin! Myös A T K on meillä IN!

Mitä enemmän on päässyt konkreettiselle tasolle, pienen pieniin rivitason tehtäviin, robotiikan mahdollisuuksiin, sitä innostuneempi siitä olen. Kuinka järkevää onkaan vähentää ruutinomaista työtä, tietojen siirtämistä excelistä toiseen, vähentää virhemahdollisuuksia, keventää hiirikäden yksitoikkoista copy-paste-ketjua ja antaa asiakaspalvelun ammattilaisille aikaa keskittyä oikeaan, tunnepitoiseen asiakaspalvelutyöhön numeroiden tai erilaisten tietojen siirtelyn sijaan. Annetaan robotiikan tehdä ne yksinkertaisimmat rutiinit. Keskitytään me luomaan kohtaamisesta tunnetasolla erinomainen, sitä ei robotiikka tule yksinään milloinkaan tekemään. Asiakaskokemuksen luomiseen tarvitaan meitä – ammattitaitoisia asiakaspalvelun ihmisiä!

Lue asiasta lisää; meidän teknisen neromme, tuotantojohtaja Pasi Nääpän artikkeli täältä

Ja kiitos kumppanimme ProVad Oy, joka mahdollistaa tämän robotiikan tuomisen asiakaspalvelumme arkeen!

 

 

Advertisements